hargai nyawa anda...

hey..ni ari sa mau tulis dalam bahasa melayu dusun, buli toi?? ok bah kan..malar cakap english ja..minta puji tul..hehehe..Tu mengutuk diri sindiri ja tu aa..Ok..hari ni, mcm hari2 besa, kelas sa start pukul 9..(shit...lupa buat lesson plan..) Kelas pertama ada boring sikit..em, sebenarnya boring banyak, sbb dalam kelas tu ada satu org student ja..Can u imagine that..? Pandang2 jeling2 orang yang sama ja..Nasib baik la ni student ada response juga..I mean, responsive juga la, kalau sa tanya soalan at least dia tidak la diam cam meja ja..Kalau dia dogo2 skit, sa rasa sa give up awal2 lagi tu..(nasib baik dia cun)..hehehehe..Uisshh!!! Student sa tu, mana buli pai suka2 ati..hehehe..

Semalam sa ngan si Jr pi lawat kawan yg sedang sakit tenat di hospital Queen..Walaupun sa baru beberapa kali ja jumpa dia ni, sa rasa sangat sedih..Yelah, sudah hampir 1 tahun he has been fighting this deadly sickness..(eh, pa hal ckp english ni..hehehe)..Pa yang akan kamu buat sekiranya suatu hari, you have an aching back..yg besa2 ja..Then, you go and see the doctor..Selepas doktor buat pemeriksaan, kamu didapati menghidap tumor..and that tumor bertukar menjadi kanser..?..Saya rasa, masa tu lah sa mati..I would feel as if that is the last day sa hidup di dunia..Walaupun dia sudah menjalani rawatan kimoterapi, dan minggu lepas, saya dengar kabar, dia sudah boleh balik rumah tuk berehat..Maksudnya, rawatan yg dia jalani tu berjaya la kan, tapi sebaliknya, he has concussion..and was rushed to the hospital..and ditempatkan dalam ICU..

Saya tidak boleh imagine, atau lebih jelas kalau saya ckp, sa tidak tau apa mau buat sekiranya dia adalah salah seorang daripada ahli keluarga saya..Kalau itu yg berlaku, saya sanggup derma apa saja (anggota badan)..and kalau buli transfer tu penyakit pi badan saya, sa sanggup ja..Well, that's what we say la..tapi kalau sekiranya itu benar2 berlaku.....are u willing to be the one who is dying..?? Susahkan..that's why, sejak semalam, sa berasa amat bersyukur kerana saya masih sihat..dan saya harap ahli keluarga sa pun smua sihat2 belaka..We should be thankful to God..Hargai la nyawa anda...Tuhan tidak akan menduga kita dengan dugaan yg berat yg tidak mampu kita tanggung...Dia maha adil..

Anyway, skg sudah tidak hujan lagi..boleh sa pi main tenis ni petang dengan reket yg baru..hehehe..Promote sikit..Klu sepa2 yg mau main tenis tu buli la datang pi sana kompleks sukan Likas aa..hehehe

Babai...(cam bidaaa..tapi antam ja la...)

2 comments:

  1. dogoes said...
     

    bahasa dusun dia mana, cam teda ja tu....

  2. XiGorX said...
     

    emmm...sa lupa oo..hehe..

Post a Comment